ارزش کل معاملات خرد در دادوستدهای امروز با ۳۹۳میلیارد تومان کاهش به ۳هزارو ۷۱۲میلیارد تومان رسید. این نشان می‌دهد ارزش معاملات خرد نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۱۲درصد رشد کرده است.

بورس تهران

به گزارش همشهری، با وجود رشد ارزش معاملات، داده‌های تکمیلی نشان می‌دهد که شدت خروج پول از بازار سهام به شکل محسوسی افزایش یافته و به ۶۰۵میلیارد تومان رسیده است.

در ۱۲روز گذشته روند خروج پول از بازار سهام هرگز متوقف نشده و در این مدت بیش از ۳هزار ۳۰۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شده است. همه اینها در حالی است که در مبادلات روز گذشته تقاضا برای خرید سهام ۲.۵درصد افت کرد و در مقابل تقاضا برای فروش سهام ۱۸.۳درصد افزایش یافت.

این داده‌ها نشان می‌دهد با وجود رشد قیمت دلار در مبادلات امروز که می‌تواند محرکی برای رشد شاخص بورس باشد، سهامداران فعلا با تردیدهای جدی برای سرمایه‌گذاری در بورس مواجهند.

به‌طور طبیعی افزایش قیمت ارز می‌تواند انرژی جنبشی شاخص بورس را فراهم کند اما در دوره‌هایی که ریسک‌های بازار افزایش می‌یابد، این محرک نیز قادر به رشد شاخص‌های بورس نیست. به‌نظر می‌رسد این موضوع به‌دلیل افزایش ریسک‌های سیستماتیک در بورس است.

کد خبر 794577
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    به استحضار مسئولین و مدیران محترم دول 12 و 13 می رساند طبق آخرین آمار منتشره آمار بالای 2 میلیون سهامدار فعال بازار سرمایه در سال 1399 به338762 نفرکاهش یافته است . با این همه تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تولید پیدا کنید مقصرین سیاست هایی را که باعث فراری شدن سرمایه از تولید گردیده است .با توجه به حوادث روز گذشته قطعا امروز بازار خوبی نخواهیم داشت .
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    0 0
    ببین پیام قبلی منو منتشر نکردید . دقیقا همون اتفاقی افتاد که پیش بینی شد . با این حوادث قطعا بازار قرمزه قرمز است .